Obserwatorzy

poniedziałek, 28 maja 2012

Paryż



Paryż- każdy chyba wie gdzie znajduje się to piękne miasto. Zwykle kojarzone jest z wieżą Eiffla, katedrą Notre-Dame czy Polami Elizejskimi. Wszystkie te skojarzenia są oczywiście trafne, ale gdy przebywałam w tym pięknym mieście przez cztery (zaledwie) dni widziałam nie tylko te wymienione wyżej zabytki, ale też pięknych ludzi, uliczną modę i świetną architekturę. Miasto samo w sobie jest cudowne, można snuć się godzinami uliczkami które prowadzą w cztery strony świata, ale sami Francuzi są narodem trochę... źle nastawionym do reszty świata. Są trochę niemili, aroganccy i fatalnie radzą sobie za kółkiem. Na niektórych drogach ma się wrażenie, że panuje kompletna samowola. Ale nie o Francuzach mowa. W czasie wycieczki zwiedziliśmy mnóstwo zabytków, jednych bardziej, drugich mniej ciekawych, ale tym, który zrobił na mnie tak piorunujące wrażenie była Katedra Notre-Dame, a bardziej jej witraże. Uwielbiam takie dodatki, więc byłam zachwycona światłem igrającym w kolorowych szkiełkach, które dawało nieziemski wygląd całemu budynkowi od środka. Zdziwiła mnie też wysokość wieży Eiffla, wiedziałam że jest ogromna, ale nie spodziewałam się że aż tak. Odwiedziliśmy także cmentarz na którym złożone są szczątki Piotra Abelarda i Heloizy. Oczywiście nie tylko samym zwiedzaniem człowiek żyje, posypało się trochę przypałów, niektóre nie mam pojęcia za co, ale cóż, to moja wychowawczyni :>. Jak zwykle poznałam lepiej kilka świetnych osób, które znałam wcześniej, ale tylko z plotek i opowieści innych, a które okazały się zajebistymi osobami, lepszymi niż niektórzy 'prawdziwi przyjaciele'. I parę razy dowiedziałam się że wyglądam jak prawdziwa paryżanka i zrobiło mi się baardzo miło :> .

   
w pięknej pozie z pięknym widokiem w tle i z brzydalami :D



prawie całą ekipą, miny mamy piękne, nieprzespane trzy noce :>

no i oczywiście DISNEYLAND <3<3 czyli to co dzieci lubią najbardziej :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz